Over ByFrank

Gedreven door zijn grote passie voor vormgeving, heeft Frank van Dijk zich ontwikkeld tot een buitengewoon veelzijdig designer. Onder de naam Byfrank stileert hij samen met Miranda Hoogstra de diverse verschijningsvormen waarmee zakelijke ondernemingen, non-profit organisaties en dienstverleners naar buiten treden.

Met veel gevoel voor stijl geeft Byfrank op een zakelijk functionele manier uitdrukking aan de identiteit van een bedrijf, instantie of dienstverlener. Hij doet dit vanuit uiteenlopende specialisaties, onder andere als grafisch vormgever en als interieur- en meubelontwerper. Daarbij mag Frank van Dijk zich inmiddels ook kunstenaar noemen.

Exclusief

Frank van Dijk heeft bij de ontwikkeling van zijn ontwerp bureau bewust gekozen voor een kleine organisatie, zodat klanten exclusief van zijn persoonlijke talenten als designer gebruik kunnen maken. Grote projecten zijn mogelijk door het tijdelijk inzetten van diverse specialistische disciplines, waarvoor Byfrank beschikt over een zorgvuldig opgebouwd netwerk. Door het gericht inzetten van professionele dtp’ers, fotografen, tekstschrijvers etc. kan Byfrank aan alle mogelijke wensen van zijn klanten voldoen.

Als grafisch vormgever zorgt Byfrank voor verfijnde huisstijlen, waarbij het logo, lettertype en de kleurstelling consequent wordt doorgetrokken naar alle gedrukte media en reclame-uitingen, van briefpapier en visitekaartjes tot bijvoorbeeld naamborden, banieren en uitnodigingen voor feestelijke bijeenkomsten. Deze corporate identity wordt ook toegepast op de website, waarbij Byfrank het ontwerp en de lay-out verzorgt, terwijl de technische ontwikkeling wordt uitbesteed aan ervaren specialisten. Voor sommige klanten verzorgt Byfrank ook de ontwikkeling en lay-out van tijdschriften.

Als interieurontwerper zorgt Frank van Dijk ervoor dat in de bedrijfsruimtes de functie en identiteit van de onderneming wordt weerspiegeld. Daarnaast geeft Byfrank adviezen om bedrijfsfeesten en relatiebijeenkomsten in de eigen kenmerkende stijl te houden.

Strategisch en creatief

Byfrank koppelt strategisch advies aan creatieve oplossingen. ,,We benaderen positionerings- en communicatievraagstukken vanuit marktonderzoek, kennis van dienstverlening en het conceptueel vermogen dat ons bureau van oudsher kenmerkt. Daarbij investeren we voortdurend in de ontwikkeling van innovatieve communicatieoplossingen op het gebied van design, issuesmanagement, multichannel publishing en identity management, passend bij organisaties die de dynamiek van hun markt onderkennen”, aldus Frank van Dijk, die weet dat de ontwikkeling van corporate identity en de vele middelen, theorieën en vakmatige disciplines die daarmee samenhangen vragen om heldere uiteenzettingen.

,,Voor onze opdrachtgevers zijn we een inspirerende partner. Betrokken en soms een tikkeltje eigenwijs, maar altijd gericht op samenwerken. We werken van scenario-ontwikkeling tot en met de begeleiding op projectniveau.”